SKRYT til Myskoxrittet! Må gi SKRYT til Myskoxrittet, på forhånd, som går på fredagen. Fordi RSK tar kun 50 kr i startkontigent til de aldersbestemte. Kjempebra Rana SK og dere i arrangørkomiteen. Jeg har en håndfull rekrutter i SOCK om dagen, som jeg prøver å oppmuntre til å detla på ritt fra tidlig alder. Jeg skjønner godt at mange "mammer & pappaer", uten særlig bakgrunn i sykkelsporten, kvier seg når ungan kommer hjem og vil ha racersykkel, klubbdrakt, medlemsskontiget, lisens, Emitbrikke osv osv., for så å kjøre laaaangt for å delta på ritt. Dessverre ofte med få deltagere i de yngste klassene. I sum blir det jo bra mye penger, for de unge. Spesielt dersom de deltar på mange ritt gjennom sesongen/ sommeren. Hvilket SELVSAGT må være målet. Mange av rekruttene i SOCK har joalt deltatt på 4 ritt til nå i sesongen, og sesongen er knapt startet enda.
Ser litt med bekymring på at det virker som om det blir færre aktivritt i Nordland, mens stadig flere & flere store ""pengemaskin-show-turritt". Ikke det at det er noe galt med de store turrittene. De er viktig de også. Men i Nordland bør vi ha begge deler. Slik som i skimiljøet. Masse fine både kretsrenn & turren osv., med god deltagelse i de aldersbestemte klasser. Her må en bare skryte av Rana SK's arrangementer i år. De har STOR spennvidde og et tilbud til bredden. Fra lange turritt til tøffe aktivritthelger & offroadritt m.m.
Vil på det sterkeste oppmuntre
ALLE til å delta begge dager. På både Myskoxrittet & tempotrippelen. Alle snakker jo altid om, og spesielt etter målgang på Syv Søstrerittet, om at det må bli flere bakker i rittan på Helgeland. Vel. Både Myskoxrittet & Tempotrippelen har det. Og for en feit mosjonist som meg, noen helt aldeles forferdelige bakker. Hehe. Men jeg deltar nå likevel. Håper flere gjør som meg, å tar det som en knallgod treningsøkt.
http://www.ranasykkelklubb.no/lesmer/myskox2010.pdf